Székely István | rendező |
Keleti Márton | rendezőasszisztens |
Rejtő Mária | rendezőasszisztens |
László Aladár | író (vígjáték) |
Zsoldos Andor | forgatókönyvíró |
Angyal László | zeneszerző |
Szenes Andor | versek |
Angyal László | zenei vezető |
Dajka Margit | Bognár Piri színésznő |
Kabos Gyula | Bognár Béla színész |
Rátkai Márton | Szépvölgyi Vilmos, színházi súgó |
Páger Antal | Fodor L. Árpád, háztulajdonos |
Eöry Erzsi | Margit, Fodor L. Árpád felesége |
Zala Karola | özv. Pókayné Fannyka |
Sarkadi Aladár | Mr. Brown üzletember |
Rubinyi Tibor | Mr. Abel üzletember |
Makláry Zoltán | Link, detektív |
Hajnal György | Kovács, gázdíj-beszedő |
Kabók Győző | házfelügyelő |
Hubay Elzi | Lucy, táncosnő |
Gonda László | Jim, táncos |
Horváthy Elvira | detektív |
Kürti Teréz | kanáritulajdonos |
Sugár Lajos | kanáritulajdonos |
Balla Kálmán | szállodatitkár |
Pataky Ferenc | kanáritulajdonos |
Zilahy Gyula | vendég a Ritzben |
Bálint Béla | kanáritulajdonos |
Várnai Jenő | kanáritulajdonos |
Gonda József | kanáritulajdonos |
Justh Gyula | a Zöld Hordó főpincére |
szerelőinas | |
Fodorék szobalánya | |
pincér a Ritzben | |
portás | |
Major István | boy |
F. Lányi Irma | kanáritulajdonos |
Szabó Ferenc | kanáritulajdonos |
Zöld Hordó pincére | |
Boray Lajos | vendég a Ritzben |
Eissen Annie | vendég a Ritzben |
Fenyő Árpád | konferanszié |
kanáritulajdonos hölgy | |
kanáritulajdonos | |
kanáritulajdonos | |
virágárus |
Eiben István | operatőr |
Lohr Ferenc | hangmérnök |
György István | vágó |
Vincze Márton | díszlettervező |
jelmeztervező | |
Manninger János | állófényképész |
Paál | állófényképész |
Phöbus Filmforgalmi és Filmkölcsönző Rt | gyártó |
Fodor Berci | producer |
Gál Ernő | gyártásvezető |
1932. február 15. - március 3. | forgatás |
Hunnia Filmgyár Rt. | műterem |
Tobis-Klang | hangrendszer |
Kovács és Faludi Filmlaboratórium Kft. | laboratórium |
nyersanyag | |
cenzúraengedély | |
1932. április 21. Royal Apollo | bemutató |
154/1938. eln sz. (1938. június 9.) | cenzúra tiltás |
65/1939 eln. sz. (1939. február 4.) | cenzúra tiltás |
MEGPRÓBÁLNÁM EGYSZER A SZERELMET ÉN IS - angol keringő
zene: Angyal László
vers: Szenes Andor
A filmben énekli: Dayka Margit
DE JÓ A RUMBA - rumba
zene: Angyal László
vers: Szenes Andor
A filmben énekli:
Rövid tartalom:
Az állástalan színész felesége, Piri elindul, hogy női varázsát latbavetve kérjen fizetési haladékot Fodor L. Árpádtól, a háziúrtól. Árpád anyósa összetéveszti a lakbérfizetési halasztásért folyamodó Pirit a férj megfigyelésével megbízott detektívnővel. Piri meg akarja szolgálni az anyóstól felvett előleget, és a hűtlennek tartott férj nyomába indul. A férj azonban ártatlan, de Piri nem nyugszik bele, hogy nem akad bűnjelre, s ezért ő maga próbálja előteremteni azt, csábítani kezdi a férjet. Túl messzire azonban nem merészkedhet a csábításban, mert hamarosan megjelenik féltékeny férje és Árpád felesége is.
Részletes tartalom:
Ettől a filmtől, amit most forgatunk, komoly, tartós sikert várok.
Székely István, 1932. március (SzÉ, 1932/11.)
Ennek a filmnek főértékei Kabos Gyula és — Angyal László. Hibái a rendezői erélytelenség, amely a kitűnő színészegyüttest, amelynél jobbat Hollywood sem tud produkálni, sokszor szabadjára engedi, amikoris a bosszantóan kirívó szertelenségeknek, el- és túljátszásoknak néha egész sorozata következik.
Magyar Közélet, 1932/8-9.
Kényelmetlen lett volna magyar filmet «levágni», azért a napilapok elismerően írtak erről az ismét kétségbeejtően gyönge szüzséjű, rosszul rendezett és alig-jól megjátszott filmről. Amilyen természetesek az első jelenetek a maguk bohém és pesti humorával, olyan nyakatekertek az utánuk jövők. (...) Az események kétharmadában még a vígjátéki és bohózati valószínűségnek sincs meg az árnyéka s a néző csalódottan és feszengve nézi a vásznat. A magyar filmgyártás nehezen akarja kinőni gyerekcipőit.
Magyar Kultúra, 1932/9.
A „Csókolj meg édes" és a „Piri mindent tud" gyarló szcenáriuma, rengeteg hibája a kitűnő Hyppolit után elriasztotta a közönséget. E két film bukása után nem alkadt vállalkozó, aki magyar hangosfilmet mert volna készíteni.
Somfay Margit (A Magyarság évkönyve, 1934)
Talán az első hangosfilm volt az, amiben Rátkaival, Págerrel, Kabos Gyulával szerepelhettem együtt. A címére talán emlékeznek még mások is, így hangzott: Piri mindent tud. Nagyszerű játék volt. A színpad szentsége után, újszerű játszadozás. Nem kívánt talán az akkori filmezés ilyen nagy lelki készenlétet, mint a mostani, mint amilyen a Szindbád felvételsorozata, vagy a Macskajáték csodálatos és izgalmas világa, de én ma is azzal a gyermeki alázattal és áhítattal lépek a színpadra vagy a kamerák elé, mint akkor, hajdan, azon az első kolozsvári estén ...
Dajka Margit (Film, Színház, Muzsika évkönyv, 1973)
A legelső filmemet lassan ötven éve forgattam, a címe ez volt: Piri mindent tud. Rátkaival, Págerrel, Kabos Gyulával együtt szerepeltem benne. Akkoriban inkább játszadozás volt a filmezés. Szériában, néhány nap alatt "dobtak össze" egy-egy filmet. Az alázatos színpadi munka után inkább csak lazításnak tűnt az egész.
Dajka Margit (Igaz Szó, 1974/4.)